De Wondere Pluim in het MAS

Gepubliceerd op 17 november 2021

Vorig schooljaar verhuisden voor het eerst 35 collectiestukken vanuit het MAS naar evenveel lagere scholen in Antwerpen.

Zij fungeerden als inspiratiebron voor een Wondere Pluimverhaal.
Maar daarmee was het verhaal nog niet ten einde. 
Vijf van deze verhalen zijn kan je beluisteren in de tentoonstelling ‘Luister, verhalen uit de stad’ en het auditief belevingsparcours ter gelegenheid van het 10-jarig bestaan van het MAS.

En het verhaal gaat verder.

Want ook dit schooljaar zullen opnieuw 35 authentieke collectiestukken een maandje gaan logeren in Wondere Pluimscholen.


Gerelateerd

Berio voor lagereschoolkinderen

Berio voor lagereschoolkinderen

Met 360° Berio zet Muziekcentrum De Bijloke de spots op de Italiaanse veelzijdige componist Luciano Berio.

Berio voor lagereschoolkinderen

Berio voor lagereschoolkinderen

Met 360° Berio zet Muziekcentrum De Bijloke de spots op de Italiaanse veelzijdige componist Luciano Berio.

Word lid van het Wondere Pluim-comité

Word lid van het Wondere Pluim-comité

De Wondere Pluim brengt schrijven, lezen en ouderparticipatie samen. Dit literaire project voor lagere schoolkinderen bestaat dit jaar twintig jaar in Antwerpen en is uitgevlogen naar Turnhout, Oostende en de Brusselse Rand. De organisatie wordt gecoördineerd door De Veerman en mogelijk gemaakt door vrijwilligers. Wil je hier mee je schouders onder zetten?

Samenwerken?

Ben je een kunstenhuis op zoek naar publieksverbreding of -participatie, programma-ontsluiting, langdurige projecten? Wil je de kunstzinnige vakken een doordachte plaats geven in het curriculum van je school? Ben je benieuwd hoe jongeren vandaag kijken naar het verleden en via de kunsten je erfgoed kunnen ontsluiten voor een breder publiek? Ben je benieuwd hoe een duurzaam kunsteducatief of -participatief beleid er zou moeten uitzien? Wil je als gemeenschaps- of cultuurcentrum een plek zijn waar alle leefwerelden elkaar via de kunsten kunnen ontmoeten?  Ben je een kunstenaar op zoek naar ruimte en inhoudelijke ondersteuning?

Laten we samenwerken