Woord voor Woord

De Veerman ontwikkelde Woord voor Woord, een workshop voor de derde graad lager onderwijs.
Tijdens de workshop maken de leerlingen contrasterende beelden en collages die hen aan het denken zetten en het uitgangspunt vormen om samen te praten over het klimaat. Samen gaan ze op zoek naar emoties, problemen en ideeën die nog niet eerder werden benoemd. Ze bedenken een nieuwe taal en de juiste woorden die het verschil kunnen maken als we het hebben over de ecologische crisis.
Woord voor Woord werd met succes uitgetest bij twee groepen kinderen op de VUB Kinderuniversiteit. Hun leerkrachten ontdekten dat artistieke disciplines ook thuishoren in de wetenschap (deze van de culturele agogiek). Want wetenschappers die naar de oorzaken en gevolgen zoeken van de klimaatopwarming, spreken hun creativiteit aan om out of the box te kunnen denken.
Woord voor Woord ook in jouw klas? Contacteer Rone
Gerelateerd
Worldmaking
De Veerman neemt deel aan het Europees uitwisselingsproject “Worldmaking: Crafting Cultures With and For Young People”.