#Kunsteducatie

Huis van Alijn

Hoe kunnen jongeren een brug slaan tussen erfgoed en dagelijks leven? Een onderzoek educatieve mogelijkheden voor het secundair onderwijs

De Veerman onderzoek voor het Huis van Alijn op welke wijze de collectie op een participatieve manier ontsloten kan worden voor leerlingen van het secundair onderwijs.

Participatie met jongeren, docenten en experten ligt aan de basis van het onderzoek en de ontwikkeling van het educatief pakket. De klasgroep(en) geven aan waar ze interesse in hebben, hoe ze zaken benaderen, wat hen vreemd en onbekend is, wat ze willen te weten komen. Ze inspireren prettige manieren om in het museum op onderzoek te gaan of met het materiaal en de data die het museum aanreikt aan de slag te gaan. Voor de concrete uitwerking van het educatief werken we samen met Geheugen Collectief

  • coordinatie
  • Rone Fillet
    Tijl Bossuyt

  • TAGS
  • museum
  • Onderwijs
  • onderzoek

Gerelateerd

De Grote Ontmoeting

De Grote Ontmoeting

Tijdens de workshops op school ontdekken honderden kinderen uit diverse Antwerpse lagere scholen de wereld van de klassieke muziek en verkennen ze via beweging en muziek de eigenheid van het muziekstuk dat ze zullen beluisteren bij Antwerp Symphony Orchestra.

De Zomeracademie

De Zomeracademie

De Zomeracademie is een artistieke werkweek voor iedereen die intensief wil onderzoeken, experimenteren en creëren.

Internationale Academie

Internationale Academie

Deze internationale meerdaagse voor professionals staat in het teken van participatieve kunst en de kunst participatieve praktijk.

Heb je zelf een idee voor een project?

Laten we samenwerken